SEO – Ghidul promovării site-urilor, de la S până la O

//SEO – Ghidul promovării site-urilor, de la S până la O
  • SEO - ghidul promovarii siteurilor

SEO – Ghidul promovării site-urilor, de la S până la O

Atunci când dăm naștere unui site ne lovim de diverse probleme, de la programare până la promovare, iar dacă partea tehnică este acoperită de programatorii web, partea de promovare și marketing este acoperită de specialiștii SEO. Ce este SEO, cum funcționează și de ce avem nevoie de el, sunt subiectele pe care le vom aborda în continuare.

Ce este SEO și cum funcționează un motor de căutare?

Search Engine Optimization (SEO) este cel mai solicitant și minuțios serviciu de optimizare pentru site-urile web, ramură a marketingului care se ocupă cu evidențierea anumitor rezultate într-un motor de căutare. Pentru a înțelege modul cum acționează SEO, gândiți-vă la el ca la o punte de legătură între AI-ul (inteligență atificială) motorului de căutare și utilizatori, arătându-i AI-ului că din milioanele de rezultate pe care le-a găsit, site-ul dumneavoastră este printre cele mai relevante rezultate, punându-l triumfător pe prima pagină.

Când vorbim de internet și de baza sa de date, ne putem gândi la un iceberg masiv, al cărui vârf se înalță spre cer iar baza imensă se răcorește în adâncul apei. Desigur, prima pagină a internetului poate fi comparată cu vârful iceberg-ului unde dorim să ajungem cu ajutorul SEO pentru a nu sfârși pe restul paginilor uitate în adâncurile înghețate. Și pentru a vă ajuta să înțelegi de unde știe motorul de căutare ce să pună în vârf, trebuie precizat că AI-ul, pentru a putea lucra cu cantitatea masivă de informații stocate în serverele internetului, folosește diverși algoritmi. Acești algoritmi împart toate informațiile pe categorii în funcție de conținut și le accesează prin intermediul unor pasaje. Puteți să vă gândiți la domeniul web ca la o rețea de metrou, fiecare stație fiind un site, iar pentru ca motorul de căutare să ajungă în stație trebuie să urmeze pasajul potrivit – link-urile (element de navigație într-un document electronic). Link-urile îndrumă AI-ul din motorul de căutare către conținutul dorit.

Dar cum de poate determina AI-ul popularitatea și relevanța unui site? Motivul principal este frecventarea regulată a site-ului de cât mai mulți utilizatori. Cu cât mai multe accesări cu atât este considerat mai relevant. Pe lângă asta, AI-ul analizează și diverse componente ale structurii site-ului precum: link-urile, domeniul site-ului (adresa virtuală), conținutul în funcție de cuvintele cheie, informațiile relevante și chiar nivelul de social awareness (cât de prezent este site-ul respectiv în mediul rețelelor de socializare). De aceea într-o anumită masură trebuie să ținem cont și de o activitate zilnică și de succes pe rețelele de socializare dacă dorim o bună creștere în top-ul ranking-ului.

Tipurile de SEO:

SEO se poate caracteriza ca fiind un proces diversificat ce constă în analize lungi, ședințe ce țin până la ultimul strop de cafea și o dactilografie Qwerty cu toate cele 10 degete care uneori par a fi insuficiente. Acest proces de promovare se poate face în 3 moduri (The Three Hats of SEO), unele etice altele mai puțin.

– Primul tip, cel etic sau „alb”, cum i se spune (The White Hat SEO) reprezintă cea mai bună tehnică și cea indicată, care presupune creșterea site-ului în top prin crearea unui conținut calitativ și original, utilizarea termenilor potriviți și a cuvintelor cheie într-un mod inteligent (nici prea mult nici prea puțin), optimizarea link-urilor și a structurii HTML . Este genul de SEO care trebuie folosit pentru o creștere bună și de durată care este în rigoare cu reglementările web.

– Al doilea tip de SEO, cel „negru” conform denumirii (The Black Hat SEO) este tehnica înșelătoare care profită de punctele slabe ale algoritmilor și AI-ului motoarelor de căutare, și se mai bazează pe spam, utilizarea conținutului ascuns în pagină, abundența de cuvinte cheie, utilizarea link-urilor ascunse și multe alte metode care vor oferi o creștere în top foarte rapidă dar nu de durată. Utilizarea acestui tip de SEO aduce de la sine penalizări și riscați în fiecare clipă să primiți penalizări de la amenzi serioase până la închiderea definitivă și iremediabilă a site-ului fără drept de apel.

– Ultima metodă de aplicare SEO nu este nici albă nici neagră, mai mult gri (The Grey Hat SEO), combinând câte un pic din celelalte două metode, astfel că poate da rezultate pozitive, nu de foarte lungă durată, folosind metode care pot atrage și ele probleme.

Care este demersul acestui proces numit SEO?

Deoarece White Hat SEO este singurul tip de promovare care ar trebui folosit, nu vom caracteriza celelalte 2 tipuri, în schimb vom analiza un pic demersul primului.

1. Totul începe cu o cercetare vastă și diversificată care trebuie să se extindă pe tot cuprinsul domeniului în care activează site-ul, alături de o analiză amănunțită și minuțioasă a rezultatelor.

2. Pasul următor este mai solicitant atât pentru minte cât și pentru degete, fiind nevoie uneori de exerciții intense de stimulare a creativității, copywriting-ul. Conținutul trebuie să fie întotdeauna fresh, atractiv, de interes și cu o valoare informativă cât mai mare și mai precisă.

3. După asta urmează optimizarea on-site/on-page care constă în manipularea conținutului în funcție de rezultatele primului pas. Totul constă în alegerea și utilizarea cuvintelor cheie în conținut, meta title (titlul care apare ca rezultat în urma căutărilor google), meta description (scurta descriere de sub titlul menționat anterior), și tot ce înseamnă conținut text, în așa fel încât AI-ul motorului de căutare să știe că dumneavoastră aveți ce el vizitatorii web caută.

4. Marketing-ul și construirea link-ului sunt și ele niște aspecte importante. Acestea sunt destul de directe, nu necesită prea multe explicații, marketing-ul este partea esențială a identității unui site, de la așezarea în pagină și modul de prezentare a ideilor până la aspectul vizual al diverselor reclame, iar construirea link-urilor trebuie sa fie optimizată în așa fel încât AI-ul să-l poată citi ușor și rapid, și să ofere o experiență user friendly.

5. Ultimul pas este mai mult o concluzie a celorlalte, întrucât presupune monitorizarea website-ului și analiza rezultatelor pentru a observa evoluția și a intervenii dacă este cazul, pentru îmbunătățiri. La final rămânând ca atotputernicul Google să-și facă treaba și să urce site-ul în top-ul rankului. Procesul este unul continuu și repetitiv, de la ultimul pas revenindu-se mereu la primul pentru a ține site-ul fresh și la zi cu tot ce e nou.

Care este durata acestui proces?

Nu putem stabili clar o durată a procesului de SEO, sau în cât timp se vor vedea rezultate, totul depinde de vechimea site-ului, nivelul competiției și calitatea serviciilor SEO pe care le contractați. În mai puțin de 12 ore Google indexează și analizează peste 1000 de site-uri, astfel că mici rezultate pot apărea din primele zile/ prima săptămână. Cu cât site-ul este mai bine structurat, cu atât procesul SEO se poate desfășura mai ușor. Cât despre timpul de efectuare a pașilor pentru un SEO bun, poate începe de la 3 luni de muncă minuțioasă și se poate extinde atât cât este nevoie pentru a obține rezultatele dorite.

Dacă toate cele de mai sus au fost puse corect în practică, nu vor apărea problemele frecvente ce par să nu mai dispară niciodată din mediul online, care pornesc adesea de la neînțelegerea modului de utilizare a mediului online sau o proastă optimizare a paginii din cauza programării neatente. E foarte important să învățăm un cod al „bunelor maniere” pentru domeniul WWW înainte să facem investiții în mediul online, astfel putem evita spam-ul, conținutul duplicat, publicitatea falsă sau exagerată și pagini aglomerate cărora le ia o veșnicie să se încarce. Trebuie ca totul să fie cât mai simplu și rapid, de preferat să nici nu terminăm de clipit și pagina să fie deja încărcată, accesul la conținut să fie cât mai facil, utilizarea cuvintelor cheie să fie făcută inteligent pentru a nu exagera dar a nu se simți nici lipsa și nu în ultimul rând un simț al esteticului cât mai dezvoltat.

Acestea fiind spuse, este deja de la sine înțeles de ce avem nevoie de acest serviciu. În ultimii ani motoarele de căutare au evoluat constant și încă o fac. Așa trebuie să facem și noi, în fiecare zi trebuie să ne reinventăm și să ținem pasul cu schimbarea. Dacă ne concentrăm atenția pe vizitatorii website-ului și să le oferim conținut original și calitativ, în loc să recurgem la diverse metode neortodoxe și înșelătoare, putem fi mai aproape de rigorile impuse de algoritmii motoarelor de căutare, care până la urmă ne sunt prieteni și ne ajută zi de zi.

Pentru o creștere sănătoasă a site-ului dumneavoastră se recomandă administrarea vitaminelor S,E și O și un regim sănătos și etic bazat pe muncă sârguincioasă, creativitate și originalitate.

2018-01-10T10:00:06+00:00 decembrie 23, 2017|