Copywriter versus content writer

//Copywriter versus content writer
  • Copywriter versus content writer

Copywriter versus content writer

Pretutindeni unde întorci privirea, vezi sigle atractive, panouri publicitare care te încântă printr-o cromatică deosebită sau printr-un titlu de impact… După inventarea tiparului și primelor cărți, omul nu a încetat să inoveze în ceea ce privește modalitățile de transmitere a informațiilor. Mai târziu, când a apărut presa scrisă, oricine putea citi în paginile ziarelor anunțuri variate, poate despre deschiderea unei noi băcănii sau despre un magazin de pălării pentru doamnele din perioada interbelică. Acum, de exemplu, prin intermediul internetului, este foarte ușor să îți faci cunoscute produsele sau serviciile. Totuși, imaginează-ți că business-ul tău, pentru a se distinge de concurență, are nevoie de o promovare pe măsură…!

Așadar, trebuie să alegi o echipa de specialiști care să se ocupe de imaginea ta!

Este știut faptul că Google a schimbat algoritmii în ceea ce privește conținutul publicat online. Acest lucru înseamnă că există un interes vădit pentru calitate, în defavoarea cantității.

Ce înseamnă conținut de calitate? Un conținut de calitate se va remarca imediat prin originalitate și va capta, astfel, atenția consumatorilor. De aceea, un rol important, alături de partea scrisă, îl joacă și imaginile, video, aplicațiile, jocurile, graficele, animațiile etc.

Atunci când ne gândim la SEO, putem concluziona că acesta influențează comportamentul unui vizitator pe pagină. Google își da seama dacă vizitatorii sunt mai degrabă interesați de video sau de animații decât de textele propriu-zise.

În atribuțiile unui copywriter, intră următoarele:
– În primul rând, un copywriter se axează pe interpretarea cerințelor clienților, urmând a dezvolta idei originale, out of the box
– Odată familiarizat cu produsele / serviciile oferite de client, copywriter-ul are în vedere prezentarea unor concepte relevante și compunerea unor texte publicitare – copy-uri.
– Tot copywriter-ul se ocupă și de scrierea de texte pentru diverse tipuri de materiale, transmițând un mesaj adaptat la toate categoriile de mijloace de promovare:
· Afișe, broșuri, flyere, bannere
· Review-uri, advertoriale
· Spoturi video/audio
· Sloganuri
· Landing page
· Social Media etc.

Copywriter-ul lansează un apel direct la acțiune (call to action), iar armele sale secrete sunt folosirea unui limbaj persuasiv, pentru a atinge latura emoțională a publicului vizat și rezumarea de informații.

Pentru că o afacere să se bucure de succes, trebuie să beneficieze de ajutorul unui copywriter care deține cunoștințe avansate de advertising, precum și abilități de vânzare și comunicare. De asemenea, este important să poată aborda cu ușurință diferite stiluri și tonalități de scris.

Un copywriter care gândește out of the box, într-o manieră creativă, pune pasiune în realizarea oricărui research. Atenția la detalii, la limbaj și gramatică este la fel de importantă ca și abilitățile de lucru în echipă.

Printre atribuțiile unui content writer, se numără scrierea de conținut textual, care să reflecte interesele și necesitățile publicului-țintă. Scriitorul de conținut prezintă și oferă informații în mod obiectiv, având obiectul de a informa și de a educa.

De asemenea, un content writer deține rolul de a favoriza interacțiunea prin intermediul scrisului cu cititorii și de a menține o strânsă relație cu aceștia. De exemplu, un content writer poate scrie articole informative pe blog, în diverse publicații online sau tipărite, documentații pentru produse și servicii etc.

Spre deosebire de copywriter, un content writer are în vedere stabilirea unui plan pentru blog și pentru rețelele de socializare. El decide ce tip de conținut este potrivit în funcție de proiectul de afacere a clientului – poate fi vorba de interviuri, articole, ebook-uri, galerii foto sau animații, infografice, video etc.

Content writer-ul dezvoltă o relație specială cu SEO, pentru că el trebuie să creeze planul de cuvinte cheie pentru conținut. Acest lucru nu ar fi posibil fără o documentare în prealabil pentru fiecare topic scris.

Link-urile către secțiuni din website-ul clientului sunt foarte importante, alături de cele externe care trimit către surse credibile.
După publicarea conținutului, se are în vedere monitorizarea impactului, care se reflectă în rezultatele Google, reacțiile cititorilor și în mediul social media.

2018-01-10T10:02:42+00:00 decembrie 27, 2017|