Indexarea imaginilor – de la prima poză, până la ultima

//Indexarea imaginilor – de la prima poză, până la ultima
  • Indexarea imaginilor in Google

Indexarea imaginilor – de la prima poză, până la ultima

Google Images, motorul de căutare vizual cel mai celebru și folosit din lume, este întotdeauna o metodă sigură și eficientă de a obține orice fel de imagine dorim, de orice dimensiune și rezoluție. Dar v-ați întrebat vreodată de unde vin aceste poze? Cum au ajuns ele acolo? Răspunsurile acestor întrebări și multe altele le vom prezenta în cele ce urmează împreună cu beneficiile indexării imaginilor în Google Images.

Pozele care apar ca rezultate în urma unei căutări pe Google Images sunt preluate de pe diverse site-uri, nu există vreo preferință în funcție de domeniu și nu este vizat nici un site în mod special exclusiv pentru asta. Toate provin de pe bloguri și site-uri din toate domeniile, din orice colț al internetului. Oricine poate să-și pună poza acolo, ba chiar oricine are un site sau o imagine urcată pe internet (excepție rețelele de socializare) le poate găsi pe Google Images, însă va trebui ca pozele să nu fie într-un mediu privat și cuvintele cheie cu care caută în motorul de căutare Google Images să fie foarte explicite și unice.

Există totuși niște criterii în urma căruia pozele sunt analizate, pentru a le fi oferită o poziție în clasamentul rezultatelor.
Primul este un SEO cât mai bun. Adică o optimizare bună a site-ului pe care se află, dar și o optimizare bună a pozei, de la titlul ei, până la format și dimensiune, fiecare aspect în parte influențând cât de greu sau ușor poate fi găsită imaginea, și ce poziție va avea în lista rezultatelor.

Alt criteriu este gradul de popularitate al site-ului, cu cât un site este mai frecventat, cu atât imaginile sale au șanse mai mari să fie printre primele rezultate.

Pentru ca o poză să poată fi indexată de Google Images și să poată fii găsită cât mai ușor, trebuie să îndeplinească câteva condiții.
În primul rând fișierul trebuie să fie optimizat și comprimat, calitativ dar de dimensiuni mici. Acest lucru ajută la o încărcare cât mai rapidă a pozei și o navigare pe domeniul web cât mai lină.

Un alt aspect important este numele sau title-tag cum i se mai spune de către cunoscătorii domeniului. Acesta trebuie să fie cât mai relevant și descriptiv imaginii, să conțină cuvintele cheie după care poza poate fi căutată dar să nu fie prea lung ci bine segmentat. În funcție de nume, Google știe în ce categorie poate încadra imaginea și când este cazul să o ia în considerare ca fiind un rezultat relevant.

Alt tag-ul este și el un aspect foarte important pentru un upload optim al pozei. Alt tag-ul este un atribut, scris în HTML(limbaj de programare al unui site) care înlocuiește poza atunci când pagina se încarcă defectuos, conexiunea este slabă sau site-ul nu are aprobare pentru a afișa imaginea.

Formatele acceptate pentru upload sunt clasicele BMP, GIF, JPEG, PNG, la care se adaugă și WebP, un tip de fișier creat de Google, tot de tip imagine, dar optimizat pentru spațiul web, având o mărime mai mică dar de calitate mare, deseori folosit de web designeri și SVG-ul care este un format pentru fișierele de tip vector editabile.

Dacă toate aspectele prezentate mai sus sunt în conformitate cu rigorile Google, descrierile sunt la punct, pixelii nu predomină și site-ul este public, în cel mai scurt timp vă veți putea admira imaginile în rezultatele căutărilor pe Google Images, ceea ce va face ca frecventarea site-ului dumneavoastră să crească. Și cu cât avem mai multe frecventări știm că site-ul nostru urcă în topuri și prosperă.

În concluzie, Google Images este la fel de util ca pagina principală a motorului de căutare, și apariția conținutului dumneavoastră vizual în pagina de rezultate este extrem de benefică, atât pentru dumneavoastră care doriți să vă creșteți site-ul cât și pentru utilizatorii în căutare de răspunsurile pe care dumneavoastră le dețineți.

2018-01-10T10:05:00+00:00 decembrie 28, 2017|