YouTube – importanța și potențialul pentru business-ul tău

//YouTube – importanța și potențialul pentru business-ul tău
  • YouTube importanța potențialul-pentru-business-ul-tău

YouTube – importanța și potențialul pentru business-ul tău

Nu mai este un secret pentru nimeni cât de important este să poți asigura afacerii tale o prezență solidă pe platformele de social media. Twitter, Facebook, Linkedin, Google+ și toate celelalte sunt instrumente moderne și eficiente pentru întreprinzătorii cu viziune care știu că un grad mai mare de implicare prin social media stimulează vânzările, crește valoarea brandului și gradul de satisfacție a clienților prin faptul că întrebările și îngrijorările acestora pot fi adresate in mod direct, într-un timp foarte scurt.

Scopul acestui articol este să atragă atenția asupra unei platforme de social media care este extrem de populară în rândul creatorilor de conținut, cu un public activ ce depășește un miliard dar care este deseori ignorat de întreprinzători – aici ne referim, bineînțeles la YouTube, gigantul din industria serviciilor de hosting video.

De asemenea, articolul de față dorește să vă ofere câteva sfaturi și idei referitoare la metode prin care vă puteți folosi de YouTube pentru a vă promova afacerea și a vă solidifica brandul în ochii publicului țintă.

La final, ne vom concentra pe scurt pe relația dintre Google Adwords și YouTube și vom privi celebrul site de video hosting ca destinație de plasare de bannere și reclame plătite Pay Per Click (PPC).

Mai mult decât clipuri cu pisici

Majoritatea intră în contact cu YouTube prin canalele de muzică și de jocuri video, însă site-ul poate fi mult mai mult decât atât – acesta este, în cele din urmă, un instrument deosebit de versatil și foarte potrivit promovării unei afaceri, iar utilizarea sa la potențial maxim depinde foarte mult de creativitatea întreprinzătorului și de mesajul pe care acesta dorește să îl transmită.

Pasiunea ta – vehicul pentru vânzări

Există o vorbă veche în domeniul vânzărilor: ”În cele din urmă, te vinzi pe tine însuți”. Clienții preferă să aibă de a face cu firme sau persoane pe care le cunosc și în care pot avea încredere. În privința aceasta, YouTube vă oferă oportunitatea de a atașa brandului sau firmei dumneavoastră o față umană și prietenoasă și le oferă clienților șansa de a vă cunoaște la un nivel mult mai personal decât ar putea prin intermediul unei postări pe Facebook sau a unui Tweet.

Persoana întreprinzătorului poate deveni un atu foarte puternic în promovarea produselor sau a serviciilor pe care le oferă, atât timp cât reușește să transmită publicului țintă pasiunea care a stat la baza deciziei de a porni afacerea și filozofia de business din spatele acesteia.

Spre exemplu: un întreprinzător pasionat de jocuri de societate și board-games folosește pagina de YouTube a firmei sale care se ocupă de comercializarea acestor produse pentru a explica de ce le iubește și ce l-a făcut să vrea să își împărtășească pasiunea cu lumea largă. De asemenea, acesta poate organiza seri de jocuri alături de ceilalți angajați, să le filmeze, iar clipul odată editat și urcat pe YouTube va funcționa ca o garanție a faptului ca un potențial client va avea de a face cu persoane pasionate, care folosesc și iubesc produsul pe care îl comercializează.

Trebuie să vezi ca să crezi

YouTube poate fi un mediu ideal pentru a prezenta produsele pe care doriți să le promovați, cu detalii care nu pot fi redate în format text. Este o ocazie de a demonstra vizual și auditiv de ce produsele sunt superioare celor ale concurenței, de ce sunt ușor de utilizat, de încredere și de calitate. Un clip cu produsul în acțiune face, la propriu, cât o mie de cuvinte și are rolul de a sedimenta în ochii potențialului client beneficiile reale legate de achiziționarea acestuia. Mai mult, puteți oferi instrucțiuni video, sfaturi și ghiduri de utilizare ale produsului, lucru care va crește gradul de satisfacție al clientului.

Spre exemplu: un întreprinzător se ocupă de comercializarea unui aparat de stors fructe care mizează pe faptul că este mai silențios și mai ușor de curățat decât alte produse din aceeași categorie. Pentru a demonstra acest lucru, creează un clip scurt în care folosește storcătorul iar la sfârșit arată care este cea mai simplă metodă de a curăța produsul. Clientul va avea astfel ocazia să audă cât de silențios este produsul, precum și să afle cum să îl curețe eficient.

Portavocea clientului satisfăcut

Nu în ultimul rând, YouTube poate fi și un instrument excelent pentru a prezenta părerile și recenziile clienților mulțumiți de produsul sau serviciul pe care întreprinderea dumneavoastră îl oferă. Dacă acesta a fost satisfăcut sau este deosebit de mulțumit, mărturia sa poate fi o armă foarte puternică în atragerea clienților noi, cu atât mai mult cu cât este însoțită de un material video scurt în care clientul vorbește liber despre experiența pe care a avut-o cu firma sau produsul. Entuziasmul sincer se transmite viral și este mai persuasiv decât orice campanie de marketing.

Spre exemplu: o clientă mulțumită se întoarce la magazinul de board-games din primul exemplu pentru a cumpăra o extensie pentru un produs deja achiziționat, de la același magazin, cu o săptămână în urmă. Personalul magazinului o recunoaște și o întrebă dacă s-a distrat cu jocul – entuziasmul acesteia este atât de sincer încât i se cere permisiunea să fie înregistrată preț de un minut vorbind liber despre experiența sa pozitivă cu produsul (posibil în schimbul unui mic cadou sau a unei reduceri). Filmulețul este urcat pe YouTube și poate fi folosit într-o eventuală campanie de marketing pentru promovarea produsului respectiv, unde satisfacția clientului va reprezenta o garanție a calității.

Pauză publicitară

După cum probabil știți, serviciul de reclame plătite Google AdWords este integrat în YouTube, ambele fiind deținute de Google. Astfel, o opțiune directă de promovare pe YouTube o reprezintă înscrierea companiei tale în Google AdWords și folosirea posibilităților pe care un astfel de serviciu Pay-Per-View sau Pay-Per-Click vi le oferă. Pe scurt, site-ul de hosting video poate afișa clipul tău promoțional la începutul clipului selectat de privitor, ori ca banner în partea de jos a acestuia, ori în dreapta acestuia, deasupra sugestiilor oferite de YouTube.

Dar mai mult despre aceasta în viitorul apropiat. Înscrie-te la Newsletter-ul FOX IT ca să fii primul care descoperă noutățile!

2018-01-16T12:35:48+00:00 ianuarie 4, 2018|