Identitate vizuală
Un concept grafic impecabil realizat
Nu de puţine ori, cautăm soluţii la problemele de comunicare vizuală spunând: Am nevoie de un designer!
Tot ce este vizual este un obiect de design grafic, dar nu numai.
De aceea, termenul de ‘designer’ este eronat utilizat generic, pentru că include mai multe discipline: designer grafic, designer de interfaţă utilizator (UI designer), designer de experienţă utilizator (UX designer), designer vizual (visual designer), designer web.
Design-ul grafic este un proces artistic de creare, alegere şi utilizare ale unor elemente grafice (desene, caractere tipografice, culori, imagini, etc.) pentru a elabora compoziţii vizuale – obiecte – de comunicare vizuală şi prezentare în scopul de a promova (un produs, un eveniment etc.), a informa sau a instrui.
Designer-ul grafic este un specialist în advertising, identitate corporate (incluzând logo, branding, manual de identitate vizuală, carţi de vizită şi altele), design editorial (reviste, ziare, cărţi), design web (website-uri, newslettere, bannere web, semnături e-mail), ilustraţii (pentru print sau web – infografice etc.), afişe, ambalare de produse şi multe altele.
10 elemente de bază în design-ul grafic: liniile, culorile, formele, spaţiul, textura, elementele tipografice, mărimile, elementele dominante şi de emfază, balanţa şi armonia.
FOX IT oferă urmatoarele servicii de design grafic:
LOGO DESIGN
Un logotip, numit în mod curent ‘logo’ este o compoziţie figurată pentru a identifica vizual o societate comercială, o marcă, o organizaţie, o instituţie, un produs, un serviciu; este un mod de identificare rapidă şi comunicare imediată, indispensabil.
Logo-ul este elementul principal al oricărei comunicări vizuale, pentru că este o emblemă şi reprezintă orice entitate publică (firmă, marcă, organizaţie sau persoană).
Ce face ca un logo să fie ‘un logo bun’: unicitatea, simplitatea, să fie lizibil, să evoce sectorul de activitate, să fie memorabil uşor, să fie funcţional pe diferite suporturi.
Logo-urile sunt livrate în urmatoarele formate de fişiere: .ai, .pdf, .eps, .png, .jpg – toate CMYK şi RGB.
IDENTITATE VIZUALĂ BRAND
Identitatea vizuală conferă o imagine coerentă şi unitară a brandului, indiferent de suport (produse, cărţi de vizită, ambalaje, scrisori, reclame, plicuri, website, etc.). Ea face ca brandul sa fie uşor recunoscut.
Stabilirea identitaţii vizuale este utilă atât pentru uz intern în cadrul firmei, cât şi pentru toată comunicarea externă – publică (clienţi, parteneri sau designeri care creează obiecte grafice pentru brand).
Ghid identitate vizuală Brand
Identitatea vizuală este definită prin: logo, nume, slogan, culori, forme, fonturi utilizate şi dimensiunea lor, cu reguli de utilizare a fiecărui element în parte, alcătuite într-un Ghid (sau Manual) de Identitate vizuală.
Ghidul de identitate vizuală a brandului este livrat în format .pdf
Pachet identitate vizuală Brand
Pachetul de identitate vizuală conţine următoarele produse: ghid identitate vizuală Brand, cărţi de vizită, plic, A4 cu antet.
Toate produsele din pachet sunt livrate în format .pdf
IDENTITATE VIZUALĂ PENTRU MEDIUL ONLINE
Identitatea vizuală a brandului trebuie să continue şi în mediul online coerenţa de identitate – de la design-ul website-ului până la fiecare comunicare în mediul social web.
DESIGN GRAFIC WEB
Pachetul de design grafic web conţine următoarele produse:
- Design grafic pagini website: – .psd, .jpg, .png
- Design elemente grafice website (exemplu: icons): imagini – .jpg, .png
IDENTITATE VIZUALĂ SOCIAL MEDIA
Pachetul de identitate vizuală Social Media conţine următoarele produse:
- Facebook: logo, cover image – .jpg, .png
- Google+ / Youtube: logo, cover image – .jpg, .png
- Linkedin: logo, cover image – .jpg, .png
- Twitter: logo, cover image – .jpg, .png
DESIGN GRAFIC PENTRU MARKETING ONLINE
Serviciile de design grafic pentru marketing online oferite de FOX IT conţin următoarele produse:
- Bannere web: imagini – .jpg, .png
- Infografice: imagini – .jpg, .png
- Design grafic marketing e-mails (newsletters): imagini – .jpg, .png
- Postări / Anunţuri Facebook*: imagini – .jpg, .png
- Postări / Anunţuri Twitter: imagini – .jpg, .png
* – cu sau fără Instagram
ÎNTREBĂRI FRECVENTE DESIGN GRAFIC
CMYK este acronimul pentru Cyan, Magenta, Yellow, Key şi reprezintă un model de culoare pentru materiale print. Pentru obţinerea unei culori, sunt combinate cele 4 culori de bază: cyan, magenta, galben şi negru.
RGB este acronimul pentru Red, Green, Blue şi reprezintă modelul de culoare pentru monitoare – ecranul unui calculator interpretează şi redă culorile în combinaţia RGB – roşu, galben, albastru.
HEX este prescurtarea pentru sistemul de culori Hexazecimal care reprezintă sistemul standard de culori pentru toate navigatoarele web (Chrome, Firefox, Safari, Internet Explorer, Opera, etc.). Sistemul de coduri de culori hexazecimale este o reprezentare de 6 caractere de culoare. Primele două caractere (RR) reprezintă culoarea roşu (Red), urmatoarele două (GG) culoarea verde (Green), iar ultimele două (BB) culoarea albastru (Blue).
În România, formatul standard de carte de vizită este 90 x 50 mm, însă un alt format foarte utilizat este 85 x 55 mm, care corespunde obişnuinţelor din ţările occidentale. Motivul este uşurinţa de utilizare şi păstrare în portofel.
Puteţi opta pentru o carte de vizită orizontală sau verticală.